۴۴۴۷۳۷۵۳ - ۴۴۴۵۱۴۹۰

دندانپزشکی هلندی که رسانه های فرانسه از او با لقب «دندانپزشک ترسناک» یاد می کنند روز سه شنبه به جرم ناقص کردن بیماران و نیز فریب اداره تامین اجتماعی به تحمل هشت سال زندان محکوم شد.

دادگاه نُوِر در مرکز فرانسه این حکم را براساس شکایات متعدد شهروندان سالمند صادرکرد. برخی از شاکیان در یک جلسه هشت دندان خود را از دست داده، دچار عفونت شده و از آنان هزینه ای هنگفت گرفته شده است.

قاضی در جلسه دادگاه گفت که این دکتر 51 ساله دندان های سالم مردم را کشیده، فک بیمار را شکسته و با انجام اقدامات درمانی غیرضروری؛ موجب ایجاد آبسه و همچنین آلوده شدن خون بیماران شده است. او در سال های 2009 تا 2012 موارد متعددی کلاه برداری داشته که هم از بیماران پول گرفته و هم با گزارش دروغ از بیمه، هزینه های درمانی را دریافت کرده است..
او علاوه بر محکومیت زندان، برای تمام عمر از انجام خدمات دندانی منع شده است.
ون نیروپ که خود را مارک می نامد، در سال 2008 با استقبال گرم مردم، به منطقه روستایی چتوچینون که از کمبود خدمات پزشکی در رنج بودند آمد. به سرعت شکایات مردم نسبت به کارهای او شروع شد. نیکول مارتین که یک خانم معلم بازنشسته است، به خاطر آبسه هایی که پس از جراحی تحت بیهوشی برایش انجام شد، تعدادی از دندان هایش را از دست داد. آقای سیلوین بولستیکس 65 ساله نیز در مارچ 2012 برای فیت کردن یک قطعه، متحمل 7-8 تزریق شد و 8دندانش را یکجا از دست داد. او به دادگاه گفت که تا سه روز خونریزی داشته است.
دکتر در جون 2013 بازداشت شد اما فرار کرد. پس از چندی در استان نیوبرانزویک کانادا توسط پلیس دستگیر و در سپتامبر 2014 به فرانسه تحویل شد. مردم محل گفتند که وقتی پلیس سررسید، او سعی کرد که گلویش را ببرد و وانمود کرد که از ناراحتی روانی رنج می برد که می خواهد خودکشی کند. روان شناسان فرانسه بیماری و اختلال روانی او را مردود دانستند.