۴۴۴۷۳۷۵۳ - ۴۴۴۵۱۴۹۰

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندان‌پزشکی تهران، دکتر محمد بیات رئیس دانشکده به مناسبت هفته سلامت دوشنبه 6 اردیبهشت 95 یادداشتی را منتشر کرد.متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

بسمه تعالی
این هفته، هفته سلامت است و روز یکشنبه در 2 جلسه حضور داشتم یکی در بیمارستان دکتر شریعتی با حضور بزرگان رشته پزشکی کشور که گزارش‌های آن حاکی از سرمایه‌گذاری کلان دانشگاه و دولت در بخش درمان بود. آنچه برای شهر تهران و آینده کشور حائز اهمیت است ارقام اعلامی جمعاً بیش از پانصد میلیارد تومان منهای زمین بود.
مغزم کمی تاب نداشت همه اعضای بدن انسان مهم هستند، مگر دهان او در کشور ما. تنها امیدم این بود که Dental Hospital هم آنجا باشد و یا از این دیگ بزرگ کاسه‌ای هم به ما برسد، امیدی که قطعاً به عمرکاری من قد نخواهد داد اما جای امیدش باقی بود.
گفتم: پرونده الکترونیک نداریم، گفتند: سه میلیون یورو برای این کار گذاشتیم تا بزک به امید بهار زندگی کند و استاد نجفی و بنده همچنان امیدوار باشیم.
جلسه دیگر در دانشکده بهداشت بود دکتر سیاری در سخنرانی می‌گفت: هزاران نفر در سالیان نه‌چندان دور به علت پولیو، سرخک، کزاز و… می‌مردند و ما کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، یک اداره مبارزه با مالاریا پنجاه سال پیش به دانشکده بهداشت تبدیل شد و چنان موفق شد که سال‌هاست مرگ‌ومیر این چنین نداریم و کشور تا حد زیادی از عفونت باکتریال پاک شده است.
دکتر حریرچی و دکتر جعفریان هم گفتند: طبق سند جدید مأموریت دانشکده بهداشت عوض می‌شود از عفونت‌های قدیمی به عفونت‌های جدید و بیماری‌های غیر واگیر همه بودند.
از سازمان بهداشت جهانی، دانشگاه بزرگی چون دکتر ملک افضلی، دکتر ندیم و کوله باری از افتخارات که یکی پس از دیگری روی میز گذاشته و تقدیر می‌شد. بغض گلویم را گرفته بود، بیش از هشتاد سال دندانپزشکی مدرن داریم، شایع‌ترین بیماری عفونی باکتریال انسان حتی یک قدم جلو نرفته و در دانشکده‌ها آموزشی برای آن تعریف نشده است. فقط دندانپزشک تربیت می‌کنیم بیش از 80 سال.
هفته پیش وزیر، همه معاونان و روسای دانشگاه‌ها آمدند و گفتند: قرار است به این موضوع هم اهمیت دهیم تا این عفونت هم ریشه‌کن شود. خیلی امیدوارکننده بود اما در دانشکده و دانشگاه ما پژواکی نداشت و در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مطالب ناامیدکننده نوشته شده است.
نمی‌دانم هفته سلامت برای ما چه مفهومی دارد، سلامت برای ما اولویت نیست و امیدوارم که باشد. برای من غصه بزرگی است و امید به حل آن هم ضعیف، تلاش دوساله‌ام برای تغییر نگرش‌ها پیشرفت کمی داشته است. امیدوارم در نهادهای بالادست و در اساتید و دانشجویان عزیز این تغییر نگرش به وجود آید، درهرحال هفته سلامت مبارک باد.
دکتر محمد بیات
رئیس دانشکده دندان‌پزشکی تهران