۴۴۴۷۳۷۵۳ - ۴۴۴۵۱۴۹۰
یک شب همراه ما پزشکان در کنار بیماران و در شیفت بیمارستان حاضر می‌شدند تا ببینند این حرفه چقدر سخت است و انجام این کارها به چه عشق و علاقه‌ای نیاز دارد.

استاد دانشگاه تهران با گلایه از هجمه‌های اخیر که به جامعه پزشکی وارد می‌شود، گفت: وقتی یک پزشک باید به ۳۵ تا ۴۰ بیمار به صورت همزمان رسیدگی کند، ممکن است نارضایتی‌هایی نیز به وجود بیاید که این کاملاً طبیعی است. باید در نظر داشته باشید یک پزشک تا به سن باروری کار برسد، تقریباً ۴۰ سالش شده است و تنها لذت معنوی این شغل است که ما را پایبند و شیفته خدمت به مردم می‌کند.

قناعتی ادامه داد: واقعاً متأسفم از کسانی که انتظار می‌رود پرچمدار انسانیت و معنویت باشند، دست به اهانت و توهین به جامعه بزرگ و شریف پزشکی می‌زنند.

وی ادامه داد: در یک نظرسنجی که در جامعه پزشکان انجام شد، بیش از ۷۰درصد پزشکان برای حضور در مناطق محروم و نقاط دوردست و عملیات امدادی اعلام آمادگی کردند.

قناعتی با اشاره به موضوع فوت مرحوم کیارستمی گفت: نباید عملکرد عده معدود و قلیلی را که ممکن است گاهی در هر حرفه‌ای تخلف کنند، به حساب همه آن جامعه بگذاریم و در خصوص مرحوم کیارستمی تا آنجا که بنده اطلاع دارم، وی دچار عارضه درمان شده بود و برای ادامه درمان به فرانسه برده شد که در آنجا در اثر آمبولی ریه و تزریق داروی ضد انعقاد دچار ضربه مغزی شده و به علت خونریزی مغزی فوت کرد.

این پروفسور رادیولوژی ضمن تأکید بر اینکه مرحوم کیارستمی اگر در ایران می‌ماند، اکنون زنده بود، گفت: عارضه‌ای که برای وی در فرانسه رخ داده است، اگر در ایران حادث می‌شد، جراحان اعصاب ایرانی قطعاً به‌راحتی توانایی کنترل و درمان آن را داشتند.

وی در پایان گفت: امیدوارم داریوش مهرجویی و هم‌صنفان ایشان به‌خاطر ناراحتی مرگ دوست‌شان در شرایط احساسی این صحبت‌ها و موضع‌گیری‌ها را انجام داده باشند و بلافاصله تا زمان هست، جبران مافات کنند و دست از این تهمت‌ها و ناسزاهایی که به صورت ناروا به جامعه پزشکی منتسب می‌کنند، بشویند.

منبع: خبرگزاری فارس