۴۴۴۷۳۷۵۳ - ۴۴۴۵۱۴۹۰

دکتر سعید عسگری از اتمام پروژه تدوین چند کتاب مرجع دندانپزشکی عمومی برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: یکی از کارهای مهمی که در شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در سال جاری با موفقیت به نتیجه رسیده و مورد توجه جدی در رشته دندانپزشکی قرار گرفته، تدوین کتب مرجع دندانپزشکی عمومی برای اولین بار در کشور است که در حال حاضر انتشار این کتب نیز به انجام رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این کتب مرجع دندانپزشکی عمومی با مشارکت فعال و ارزشمند بیش از 600 نفر از اساتید برجسته و علاقه مند از دانشکده های دندانپزشکی کشور و همچنین برخی دیگر از متخصصین داخل کشور که در حال حاضر در استخدام دانشگاه ها نیستند و حتی عده ای از متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور تدوین و منتشر شده اند.

دکتر سعید عسگری یادآور شد: کتب مرجع دندانپزشکی عمومی با 14 عنوان مختلف به نگارش درآمده اند و مبانی نظری دروس اختصاصی دانشجویان دوره دندانپزشکی عمومی را به خوبی پوشش می دهند و دانشجویان در طول دوره تحصیل خود با رجوع به این کتابها می توانند دانش تئوریک خود در حیطه دندانپزشکی عمومی را کامل نمایند.

وی ادامه داد: تدوین این کتب با حسن استقبال بسیاری از اساتید رشته دندانپزشکی خصوصا گروه مولفین مواجه شده و در حال حاضر کار آموزش این کتب در دانشکده های دندانپزشکی آغاز شده و در سال آینده نیز بخشی از سؤالات آزمون های کشوری دندانپزشکی با استناد به این کتب طرح خواهند شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت اضافه کرد: ما در سالیان گذشته در داخل کشور با تعداد زیادی دانشکده دندانپزشکی جدید الاحداث مواجه بودیم و طبیعتاً تعداد زیادی دانشجوی دندانپزشکی نیز در سنوات گذشته به واسطه تعداد کثیر این دانشکده ها، وارد دانشگاهها شده اند. بنابراین برای جلوگیری از ناهمگونی و افت کیفیت آموزش نظری دندانپزشکی، با اجماع مسئولین در سطوح گوناگون این اجماع نظر وجود داشت که می بایست حداقل های آموزش نظری دوره دندانپزشکی عمومی برای دانشجویان این رشته تعریف شود.

به گفته وی، یکی از اهداف اصلی از پروژه عظیم ملی “تدوین کتب مرجع دندانپزشکی عمومی”رسیدن به یک فصل مشترک برای آموزش حداقل های یادگیری برای دانشجویان دندانپزشکی داخل کشور بود که در مدت کمتر از دو سال کار تدوین این کتب به اتمام رسیده است.

دکتر عسگری، ظرفیت پذیرش دانشجویان در کنکور سراسری رشته دندانپزشکی برای سال جاری را مشابه با سال گذشته در حدود 1500 نفر اعلام کرد و گفت: به دلیل اینکه پذیرش دانشجویان در رشته دندانپزشکی نیاز، ارتباط مستقیمی با امکانات و تجهیزات آموزشی دارد، در حال حاضر سیستم آموزش دندانپزشکی با حداکثر ظرفیت نسبت به پذیرش دانشجو در این رشته اقدام نموده و خوشبختانه هیچ ظرفیت بلا استفاده ای در دانشکده های دندانپزشکی کشور وجود ندارد، در این خصوص حتی در مواردی شاهد هستیم که مسئولین دانشکده های دندانپزشکی از تعداد دانشجویان مازادی که متاسفانه توسط سازمان سنجش، بیش از ظرفیت مورد توافق به دانشگاه ها معرفی می شوند، گلایه دارند.